ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי

גפני: "אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שסתיו שפיר מצולמת ע"י העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון שלה שבו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה, ושבעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: 'ג'ינג'ית אחת נגד כל הכיפות'. זה פשוט מבזה את הוועדה
איתי גדסי 3 Comment on ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי

לקראת אישור סופי של התקציב: ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018 לקראת קריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת • יו"ר ועדת הכספים גפני: "אישור התקציב והתכנית הכלכלית טוב למשק ולמדינה"

ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני: "אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שסתיו שפיר מצולמת ע"י העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון שלה שבו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה, ושבעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: 'ג'ינג'ית אחת נגד כל הכיפות'. זה פשוט מבזה את הוועדה
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים אישרה לפנות בוקר (ג') את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018, שיעמוד בשתיהן יחד על 906.8 מיליארד ₪, 446.8 מיליארד ₪ ב- 2017 ו- 460 מיליארד ₪ ב- 2018 (תקציבים נטו ללא הרשאות להתחייב). בתוספת ההוצאה המותנית בהכנסה, תקציב נוסף המותר בהוצאה בהסתמך על תקבולים נוספים מגורמים חוץ-ממשלתיים; 44.9 מיליארד ₪ ב- 2017 ו- 42 מיליארד ₪ ב- 2018, יעמוד התקציב (ברוטו) על 993.7 מיליארד ₪; 491.7 מיליארד ₪ ב- 2017 ו- 502 מיליארד ₪ ב- 2018.

נוסף על תקציב המדינה, אישרה הוועדה את הסכום המרבי שהממשלה יכולה להתחייב עליו בשנים הבאות, אף מעבר לשתי שנות התקציב, תקציב ה'הרשאה להתחייב'. ב- 2017 יעמוד תקציב זה על 126.44 מיליארד ₪ וב- 2018 על 114.57 מיליארד ₪.  להלן (בתחתית ההודעה) מוצגים בטבלה סעיפי התקציב המרכזיים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סיכם את העבודה על חוק ההסדרים ועל התקציב: "היה מאוד קשה להעביר את החוק הזה, קיבלנו חוק תקציב וחוק הסדרים בפרק זמן קצר באופן חסר תקדים. יחד עם זאת, לא ויתרנו על שום דבר. עברנו על כל חוק וחוק והכנסנו שינויים חשובים לטובת הציבור. לא היה קל אבל בסוף אישרנו את זה לטובת המשק והמדינה". גפני הודה לחברי הוועדה "על העבודה האינטנסיבית והפורייה שהובילה בסופו של דבר לתכנית כלכלית שתיטיב עם המשק והכלכלה". כמו-כן, הודה לאנשי האוצר על הימים והלילות שעשו בוועדה לטובת קידום חוק ההסדרים והתקציב.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אף שהיה ממובילי המאבק האופוזיציוני נגד אישור התקציב בוועדה, בירך את יו"ר הוועדה גפני "על האופן ההוגן שבו ניהל את הדיונים".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד): "כל הכבוד ליו"ר גפני שניהל בתבונה רבה את הדיונים על חוק ההסדרים ועל חוק התקציב ועמד בכל הלחצים באופן ראוי לשבח".

רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודה גם הוא לגפני "על האופן שבו ניהל וקידם את אישור חוק ההסדרים ותקציב המדינה". כמו-כן בירך את שר האוצר כחלון ואת אנשי משרדו שליוו את העבודה בוועדה מתחילת הדיונים על חוקי ההסדרים והתקציב ועד לאישורם במהלך הימים האחרונים"

הדיון וההצבעות על התקציב החלו אתמול בערב לאחר עיכובים רבים, בעיקר עקב מו"מ בתוך הקואליציה ועקב הצורך של האוצר להגיש לוועדה טרם ההצבעות, 'דפי החלפה' – טבלאות המציגות את המספרים העדכניים בספרי התקציב לאחר הקיצוצים הרוחביים האחרונים ולאחר השינויים בחקיקת חוק ההסדרים עד לימים האחרונים ממש וכן נוכח הסכמים קואליציוניים ופוליטיים. הדבר מחויב עפ"י החוק, על-מנת לוודא שחברי הכנסת מצביעים על התקציב המעודכן. הדיון נמשך שעות ארוכות, כשבתחילתו התחוללה סערה רבתי בעקבות הצגת מסמך ההסכמים הפוליטיים של הימים האחרונים מאחורי התקציב. השיא היה כשיו"ר הוועדה גפני, נאלץ להרחיק מהדיון את חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) וסתיו שפיר (המחנה הציוני) לאחר שקטעו שוב ושוב את הדיון.

עימות חריף נתגלע בין יו"ר הוועדה גפני לח"כ שפיר, לאחר שזו קטעה פעמים רבות את נציגי אגף התקציבים שהציגו את התקציב והשיבו לשאלות חברי הכנסת. לאחר ששפיר סירבה להיענות לבקשותיו החוזרות ונשנות, שתאפשר לנציגי האוצר להמשיך בדבריהם נאלץ גפני להרחיקה מהדיון בסופו של דבר. לאחר שהובא לידיעתו, כי עוזרה של ח"כ שפיר מצלם לרשת החברתית פייסבוק בשידור חי (פייסבוק-לייב) וכי הופיעה בו אמירה פוגענית נגדו, קרא להוציא אף אותו מהאולם.

גפני: "אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שסתיו שפיר מצולמת ע"י העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון שלה שבו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה, ושבעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: 'ג'ינג'ית אחת נגד כל הכיפות'. זה פשוט מבזה את הוועדה, אני מכיר את תקציב המדינה על בוריו, אבל אני מכבד את חברי הכנסת ומאפשר להם לשאול שאלות אבל לא כדי לעשות כאן הצגה. היא והעוזרים שלה מבזים את הכנסת. את זה אני לא עשיתי כשהייתי באופוזיציה, וניהלתי מלחמת חורמה אבל לא פגעתי באחרים".

בתום הדיון העקרוני שבו נציגי האוצר הציגו את 'דפי ההחלפה' והסבירו את הקיצוצים הרוחביים האחרונים בסמוך ממש לאישור תקציב המדינה בוועדה וכן את ההסכמים הקואליציוניים והפוליטיים, החלה הוועדה את ההצבעות שנקטעו, בין השאר בשל דרישות שהעלה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לתגבור תקציב האבטחה במזרח ירושלים.

לאחר מו"מ ממושך שכלל את יו"ר הקואליציה, מנכ"ל האוצר, ראש אגף התקציבים וסמוטריץ', הם חזרו לוועדה וראש אגף התקציבים, אמיר לוי, הציג את ההחלטה המשותפת שלהם "לקיים עבודת משותפת של משרדי ראש הממשלה, האוצר ומשרד השיכון, על-מנת לגבש תכנית לבחינת הצרכים ותגבור התקציב. ברגע שתהיה החלטה בנושא היא תובא לאישור ועדת הכספים". לוי ציין, כי מנכ"לי משרדי ראש הממשלה והשיכון אישרו שאכן יש מחסור בתקציב לנושא.

בסופו של דבר, לאחר סיום מו"מ זה, חזרה הוועדה והחל מרתון ההצבעות על התקציב עד לאישורו, כאמור ברוב של 8 בעד ו- 3 נגד.

1

2



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כל מוסדות החינוך המוכש"ר והפטור מגנים את העברת התקציב העושק את החינוך החרדי
    וממשיך ומגדיל את המגע פיגוע בקיום החינוך החרדי
    כלל מוסדות החינוך המוכש"ר והפטור מגנים את פעילות וועדת הכספים אשר בחרה לקיים דיון על תקציב החינוך אך ורק במסגרת דיונים על תקצוב החינוך הערבי ואת כל תחנוני כלל מנהלי החינוך החרדי דחה יו"ר וועדת כספים בשתי ידיים!
    בכך גיבתה הוועדה בגיבוי החכי"ם החרדים את העושק המתמשך וההולך וגדל במשך כמה עשורים עד שהגיע הפער בתקצוב כל ילד וילדה המוכש"ר והפטור לכדי קבלת תקצוב פחות מ-10% מהסל שמקבל ילד חילוני ודתי לאומי, תחשיב מקיף של גזילת תקציב החינוך החרדי במשך מספר עשורים מגלם גזילת בת עשרות מליארדי ש"ח !!!!!
    החכי"ם החרדים לא שמו לנגד עיניהם את הנאמר בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. ו לִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם… הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ; "
    הנה התחשיב של עושק מוסדות הפטור:
    חישוב לצורך דרישת השוואת תקצוב שעות הוראה ורכיבי שכר פטור החרדי לשיעור 55%(ובהתאמה המתבקשת למוסדות המוכש"ר)

    בדיון בתקצוב שעות הוראה בחינוך יש להבחין בין שני מרכיבים: מספר שעות ההוראה הניתנות ועלות כל שעת הוראה
    בשתי מרכיבים אלו קיים פער של עשרות אחוזים
    בנוסף ישנם רכיבי שכר נלווים לשעות הוראה שחלק משמעותי מהם לא מתוקצבים או מתוקצבים בחסר למוסדות הפטור .

    כידוע,בנייר עמדה של משרד רו"ח מישו"ר חשבות שהוגש לכנסת באמצעות אגוד מוסדות הפטור, לצורך בדיקת הפערים בין מוסדות חרדים למוסדות הרשמיים נערך חישוב באחוזים של שיעור תקציב בפועל למוסדות חינוך במגזר החרדים ובו שקלול של מכלול רכיבים אלו בצירוף חישוב תקצוב מינהל ומינהל פדגוגי והצטיידות המשומים למוסדות הרשמי בלבד.
    הבדיקה התבססה על בסיס נתונים תקציביים של 2011
    מבדיקת משרד רו"ח מישו"ר חשבות עולה כי תקצוב תלמיד פטור (שיעור חוק 55%) מתוקצב בפועל בשיעור 25% בלבד מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
    (במסמך האמור הובהר על ידי משר רו"ח שיקוביצקי כי בפועל קיימים פערים נוספים שלא נכללו בחישוב בנוגע לרכיבים תקציביים כגון: רשויות מקומיות, תקציבי בינוי ותפעול )

    על פי מסמך של מרכז המחקר המידע של הכנסת בעריכת אתי וייסבלאי,
    עלויות שעת ההוראה הממוצעת משקפות, משנת הלימודים תשע"ג ואילך, את הגידול בשכר המורים בעקבות הסכם "אופק חדש", החל כיום בכל בתי-הספר היסודיים בחינוך הרשמי. בעקבות זאת, עלות שעת ההוראה הממוצעת של מורים בבתי-ספר יסודיים בחינוך הרשמי גדלה בכ- 37% בשנים תשע"ב–תשע"ג. לעומת שנת 2011 (בה רפורמת אופק חדש פעלה באופן חלקי ) שנה עליה התבסס חישוב של משרד רו"ח מישו"ר חשבות
    בהתאם לכך יש להוסיף לחישוב הפרשי האחוזים את הגידול בשעות הוראה שהתווסף (כאמור תוספת 37%, ולפיכך עולה כי תקצוב תלמיד פטור (שיעור חוק 55%) מתוקצב בפועל בפחות משיעור 15% מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
    להשלמת חישוב ומדידת הפערים יש להוסיף:
    תקציב שירותי היקף(תוקצב בשנת 2014 – בסך -6 מיליארד ₪ שזהו שיעור 50% מעלות התקצוב השוטף של חינוך יסודי שחושב על ידי מישו"ר חשבות) – תקציב סיוע בתחזוקת ביה"ס (שרתים, מזכירים, סייעות טיפוליות, אבטחת מוסדות חינוך, לבורנטים, ספרנים, עובדי אחזקה, אחראי ציוד ועובדי סיוע), כולל גם הסעות, שיפוצים ופיתוח. (מצו"ב בקובץ מסמך החתום ע"י מירי כהן מנהלת תחום עלויות ותקציב חינוך מוניציפלי בנושא השתתפות משרד החינוך בתקציב הרשויות המקומיות והבעלויות לשנת התשע"ז, ובו פורט בעמוד מס' 60 אופן חישוב תקציב שירותי ההיקף) מערך שירותי העזר כולל שירותי היקף כוללים שאינם שירותי חינוך, אך נחוצים לתפעול שוטף ויעיל של המערכת.
    כן יש להוסיף,
    תוספת תקצוב משלימה – חינוך בלתי פורמאלי הניתן במשותף על ידי משרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי ומשרדי ממשלה אחרים, ובהם המשרד לביטחון פנים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לקליטת העלייה, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות מעורבים במימון ובפיתוח של תוכניות שונות בחינוך הבלתי פורמלי. מעורבות זו היא בהתאם לתפקידו של כל משרד, למטרות שהגדיר לעצמו,
    לאוכלוסיות שהוא מטפל בהן וליכולת הביצוע והמימון שלו. (תקצוב משרד החינוך לחינוך היסודי הרשמי ברכיב זה מוערך על ידינו בשיעור כ- 5% תקצוב ביחס לשיעור התקצוב השוטף של החינוך הרשמי )
    שקלול הפערים באחוזים בהתחשב ברכיבים האמורים מפחית את שיעור תקצוב תלמידי פטור חרדים לכפחות מ- 7% תקצוב!
    אם נוסיף לחשבון זה, את היעדר תקצוב מוסדות הפטור על פי רוב מצד הרשויות המוציפאליות
    ועוד אם נוסיף היעדר התיחסות בתקצוב חינוך הפטור החרדי לרזרבות תקציביות שמעביר משרד האוצר פעמים רבות לקראת סוף שנת כספים – מהם החינוך הפטור מעולם לא קיבל מזה מאומה!
    נמצא כי שעור תקצוב תלמידי הפטור החרדי לאחוזים מזעריים ביותר,על גבול אחוזים בודדים!

    להלן נייר עמדה (טיוטה) ובו דרישת מוסדות הפטור לצמצום הפערים ותיקון אפלייתם
    (רשימה לא סגורה)

    רשימה(חלקית) של רכיבים שלא משטלמים או משולמים בחסר לפטור לצורך דרישת שילומם באופן יחסי שווה ערך לשיעור 55% מהסל כדלהלן:

    · בראש ובראשונה ערך השעה צריך להיות משווה בשעור 55% לערך השעה של מוסדות הרשמיים שכולם פועלים במסגרת ההסכמים של אופק חדש

    · שתי שעות נוספות לתפילה לכל כיתה בבתי-הספר כפי שנעשה בחינוך הממ"ד;

    · שעות תמריץ לכיתות גדולות בדומה לתקצוב בכלל בתי-הספר;

    · שעות טיפוח, המחושבות על בסיס נתוני מדד הטיפוח של תלמידי המוסד;

    · שעות עבור יום לימודים ארוך בבתי-ספר שבהם מיושם חוק יום חינוך ארוך ולימודי העשרה,

    התשנ"ז-1997 ;

    · תוספת בגין פיצול כיתות א' ו-ב';

    · שעות תגבור לימודים (כולל תוספת ללימודי שפת אם, תרבות ישראל ומורשתו ועוד)ושעות לתלמידים עולים.

    · תקצוב שירותי עזר והסעות .

    · תקציבי ליבה (תוקצב ב-2014 בסך -30 מיליארד ₪ עבור מוסדות חינוך קדם-יסודי, יסודי וחטיבת-ביניים, חטיבה עליונה וחינוך מיוחד.) – תקציב עבור שעות הוראה לחינוך

    · תקציב שירותי היקף(תוקצב בשנת 2014 – בסך -6 מיליארד ₪) – תקציב סיוע בתחזוקת ביה"ס (שרתים, מזכירים, סייעות טיפוליות, אבטחת מוסדות חינוך, לבורנטים, ספרנים, עובדי אחזקה, אחראי ציוד ועובדי סיוע), כולל גם הסעות, שיפוצים ופיתוח. (מצו"ב בקובץ מסמך החתום ע"י מירי כהן מנהלת תחום עלויות ותקציב חינוך מוניציפלי בנושא השתתפות משרד החינוך בתקציב הרשויות המקומיות והבעלויות לשנת התשע"ז, ובו פורט בעמוד מס' 60 אופו חישוב תקציב שירותי ההיקף) מערך שירותי העזר כולל שירותי היקף כוללים שאינם שירותי חינוך, אך נחוצים לתפעול שוטף ויעיל של המערכת.

    · תקציב תכניות חינוכיות משלימות (תוקצב ב-2014 בסך 4 מיליארד ₪) – מתוכם תכניות להארכת יום הלימודים ושנת הלימודים, והזנה.

    · תקציבים אחרים )מתוקצב כ-6 מיליארד ₪ בחינוך הכללי( – כולל תקציב לרשויות עבור מוסדות הפטורמינהל עובדי הוראה, מטה, תמיכה בנושאי יהדות, ותמיכה במימון ארגוני מנהלי לפעילות של התאגידים הסטטוטוריים ועוד.

    · הוצאות מינהל ומינהל פדגוגי ובכלל זה מעך תשלומי שכר (מבוצע רק ברשמי), מערך העסקה, סה"כ עלות משרה"ח מוערכים בכ -1 מליארד ש"ח

    1. מידה כנגד מידה
      עשקתם את הגננות – עושקים אתכם!!

      (משה"ח מתקצב גן ילדים -חרדי- ממוצע ב-21,000 ש"ח לחודש~)